úterý 10. července 2007

Geneze mého jména

Možná se divíte, že používám taková slova, jako je Geneze. Nedivte se. Delfína Angua von Überwald, žena (no dobře, vlkodlačice), jejíž jméno nosím, se narodila v jedné z nejaristokratičtějších rodin Überwaldu. No a něco malinko z ní v sobě nosím.

Je tedy jasné, že mí páníčkové mají zálibu v knihách o Zeměploše anglického spisovatele Terryho Pratchetta. Jenomže celá věc byla daleko složitější.

Původně si moji páníčkové chtěli pořídit psa, nikoli fenku. A když přemýšleli o jeho jméně (zrovna našli na Internetu odkaz na pejska Aragorna, který se narodil v den narozenin mého páníčka) říkali si, jaká je škoda, že si nepořídí radši fenku, že ta by mohla být Angua.

Nakonec se to ale semlelo jinak. Z prvního vrhu, kde měli zamluveného pejska, se narodily samé holky. No a já měla jenom dva brášky, takže na moje páníčky jsem zbyla já. A tak začali vymýšlet jméno. Kačenka (dcerka páníčků) chtěla, ať mi může říkat Bendži, že se jí to moc líbí. Jsem ale z prvního vrhu a tak jméno muselo začínat na A. Panička udělala přesmyčku a vznikla Andži. Nato Kačenka přišla se jménem - Angelina, zkráceně Andži. No a páníček prohlásil, že Angue se dá také tak říkat a bylo vymalováno.

Ale přišla komplikace. Panička mojí mamky mi začala říkat Anguška, což se páníčkovi moc nelíbilo. Ale nakonec si zvykl.

A tak jsem Angua ze Slatinského dvora, a říkají mi Andží (asi by se to mělo psát Anjí, ale vypadá to divně) a Anguška. A Angulinda, Andžulinda, naše malá blonďatá princezna, moje šikovná holka, ...

BAF! a Prackou zdar!

Vaše Angua

Žádné komentáře: