pondělí 23. července 2007

Co už umím

Jsem u mojich nových páníčků 2^4 dní, což v přepočtu *7 dělá asi 4člověkoměsíce. To není sice moc, ale už jsem se toho spoustu naučila. Moje panička se mnou každou volnou chvíli cvičí, a tak se chci pochlubit, co už všechno umím.

Základní povely:
  • na FUJ reaguju už hodně dlouho
  • ke mně mi s paničkou jde i bez mlsku, s páníčkem moc ne
  • sedni zvládnu už bez pamlsku, ale za piškot nebo jiný mls je to daleko lepší
  • lehni se už taky učím (a jde mi to!) a když má panička něco v ruce, ještě u toho vrtím ocasem!
Speciální rodinné povely:
  • domů je jasné - vyhupsnu dva schodky a jsem na verandě - mojem pelíšku
  • packy znamená, že když jdeme domů, musím si sednout a nechat si očistit packy. Když je venku bláto nebo aspoň mokro - to chápu. Nechci mít špinavý pelíšek. Ale když je tam sucho? Ale aby měli radost, skoro vždycky se zastavím a nechám se opucovat.
  • když se ode mě rozběhnou, tak na mě ani volat poběž nemusí - běžím sama
  • jablíčko, mrkvička, kytička a balónek znamená, že mi jedno z toho nabízejí, abych si s tím hrála - honila se za tím a kousala do toho, až to chytnu
Dovednosti:
  • loužičky i bobky už dělám jenom venku - a ani na mě nemusí volat loužička. Často to ani nestihnou :-) Mám k tomu vyhrazené dvě místa: u houpačky na trávníku dělám loužičky a když se rozběhnu směrem ke konci zahrady, je jasné, že se potřebuju vykadit.
  • díky tomu, že chodím na zavolání ke mně a honím své páníčky na poběž, tak už po zahradě, která není oplocená a je u hlavní cesty, běhám bez vodítka a obojku!
  • v domečku páníčků si chodím kam chci - no dobře, jenom tam, kde mi to vyhradili: veranda, chodba, kuchyň. Na druhou stranu si ale lehnu a spím, kde chci - na verandě, na chodbě, v kuchyni :-)
  • už jsem se asi úplně odnaučila kousat ty nechlupaté dvounožce. Měla jsem s tím velký problém, protože mi to nejdřív zakázali a pak dovolili. Když jsem ale rozdivočená kousla páníčka do paty, bylo rozhodnuto. Za dva dny jsem se to na nekousej a s použitím spousty psíchologie (popíšu příště, až budu mít náladu, nebylo to zrovna příjemné) odnaučila.
  • spím sama a kde mě napadne. Akorát panička má ustláno místo nahoře vedle páníčka tak dole v místnosti vedle chodby, ale kam nesmím. Myslí si, že bych tu sama dole nevydržela. Ale to víte že vydržela - mě je vcelku jedno, kde spí, když vím, že je nablízku - nechci jí ale kazit radost.
  • Jím už sama a piju sama. Mám dvě velikánské misky (je na nich napsáno 2,8 l, co to přesně znamená nevím, ale že by se do každé vešly skoro celé tři lišky, tak to teda prr), ale mě to nevadí - aspoň je to pohodlné. Jenom nechápu, proč si vždycky panička donese několik piškotů, ostentativně je přede mnou sežere a TEPRVE PAK mi dá moji misku se žrádlem. A já tam musím sedět a z té misky to tak krásně voní... No řekněte, není to týrání?
BAF! a Prackou zdar!

Vaše Angua

1 komentář:

Martinez řekl(a)...

Zdravím do Přílep:-)! Koukám, že se rozhodně nenudíte.
Angui, doufám, že už jsi hodná na toho malého Tomáška a že nezlobíš ani Kačku! Hmmm...a musím vyzkoušet jestli tvojí mamce budou taky chutnat mrkvičky. Zatím víme, že mná ráda rajčata a jablka. Jinak je super, kolik toho už umíš u historky s veterinářem jsem se fakt pobavila.
Mějte se všichni krásně!
Martina